
Sähköä yli rajojen
Koko maan käyttämää sähköä ei tarvitse tuottaa Suomen rajojen sisäpuolella ja vastaavasti ylimääräisestä riittää myytävää ulkomaillekin. Vapautuneet, volyymiltaan kansallisia markkinoita suuremmat kaupankäyntialueet hyödyttävät sekä sähkön ostajia että myyjiä. Sähkön tuotannon omavaraisuusaste on kehityksen myötä laskenut, mutta toisaalta kansantaloudellinen hyöty on ollut merkittävä.







