Alkuperätakuupalvelu on useana vuonna peräkkäin saanut hyvää palautetta asiakastutkimuksesta. Aiemmin palautetta on kysytty vain alkuperätakuun rekisterin pääkäyttäjiltä, mutta tänä vuonna tutkimus kohdistettiin lisäksi kaikkiin muihin rekisterin käyttäjiin. Laajemmasta otoksesta huolimatta yleisarvosana asteikolla 1-5 oli erinomainen 4.4 (2019: 4.6). Kaikki muutkin keskeiset aihealueet saivat arvosanaksi yli 4: tiedottaminen 4.2, rekisterin toimivuus 4.3 ja kokemukset yhteistyöstä 4.5.
Alkuperätakuun asiakkaiden suositteluhalukkuutta mittaava Net Promoter Score eli NPS-arvo oli sekin erinomainen 51.1. Avoimessa palautteessa kiitettiin asiakaspalveluosaamista ja tavoitettavuutta, vastaamisen nopeutta sekä rekisterin toimivuutta. Toiveena ollut API-rajapinta toteutetaan palveluun lähiaikoina.