Fingridin neljänneksi asiakaspäälliköksi Onni Härmä

Fingrid tarvitsi uuden asiakaspäällikön ja sellainen löytyi omasta tiimistä, Kantaverkkopalvelut-yksiköstä. Onni Härmä aloitti uudessa tehtävässään elokuun alussa.
Jaa

”Olen tosi motivoitunut, koska olen jo pari vuotta miettinyt, että asiakaspäällikön paikka olisi minulle oikein sopiva. Tilaisuus hakea tehtävää tuli jopa aikaisemmin kuin osasin toivoa. Olin asiantuntijana Kantaverkkopalvelut-yksikössä kolme vuotta, joten oma tiimi ja yhteistyö asiakkaiden kanssa on jo tosi tuttua”, Onni Härmä kertoo.

Fingridissä todettiin, että tarvitaan neljäs asiakaspäällikkö, jonka aluetta ovat pääosin Oulun seutu ja Kainuu, mutta myös monet eteläisemmät kaupunkialueet. Alueella on paljon tuulivoimaloita, ja lisää on tulossa lähitulevaisuudessa.

”Fingridin asiakaskunta on kasvanut selvästi energiamurroksen myötä. Sähköjärjestelmän kannalta olisi hyvä, jos tuotanto ja kulutus olisivat lähellä toisiaan. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa on teollisuutta, mutta kulutusta saisi olla enemmänkin. Alue olisi loistavaa seutua rakentaa esimerkiksi datakeskuksia. Tällä hetkellä asiakkaat ovat muun muassa verkkoyhtiöitä, voimalaitosten omistajia ja teollisuusyrityksiä. Näyttää siltä, että teollisuus on sähköistymässä kovaa vauhtia, mikä vaikuttaa myös koko Suomen sähkönkulutukseen ja sen alueelliseen sijoittumiseen.”

Monet Fingridin asiantuntijat toimivat paljon yhteistyössä asiakkaiden kanssa, ja Härmäkin pääsi jo aiemmissa tehtävissään mukaan asiakastapaamisiin.

”Olin asiantuntijatehtävissä paljon tekemisissä asiakkaiden kanssa, joten tunnen heistä monet jo entuudestaan. Nyt olen saanut lisää vastuuta, ja työstäni entistä suurempi osa on tiivistä yhteistyötä asiakkaiden kanssa ja esimerkiksi sopimusten tekemistä. Pohjalla on kuitenkin sama asiantuntijuus, joka omalla kohdallani liittyy muun muassa sähkön laatuun ja loissähköön. Viimeiset pari vuotta olen vastannut Oma Fingridin ja sähköisten palveluiden kehittämisestä”, Härmä kertoo.

Asiakaslähtöisyys on kaiken Fingridin toiminnan lähtökohta.

”Asiakkaiden tarpeet on tunnettava, ja Fingridin on mukautettava toimintaansa muuttuvien tarpeiden mukaan. Niinpä kehitämme palveluja jatkuvasti energiamurroksen tuomassa muuttuvassa tilanteessa. Kaikkiaan Fingridin kantaverkkopalvelut ovat erinomaista tasoa. Suomen kantaverkko tarjoaa edullista sähkönsiirtoa ja siirtovarmuus on kansainvälisesti vertaillen huippuluokkaa.”

Härmä on alle 30-vuotias ja kannustaa muitakin nuoria tutustumaan Fingridiin työnantajana.

”Fingrid on dynaamisesti toimintaympäristöönsä reagoiva työnantaja, joka tarjoaa vastuullisia tehtäviä nuorillekin. Etenemistilaisuuksia tulee, eikä sopivinta työntekijää valittaessa aina katsota palvelusvuosia tai ikää vaan osaamista. Johtaminen täällä on todella korkeatasoista. Fingrid rekrytoi nyt paljon, koska verkkoa rakennetaan ennätystahtiin”, Härmä toteaa.

Töiden jälkeen hän rentoutuu urheilemalla.

”Käyn kuntosalilla ja kokeilen mielelläni erilaisia liikuntalajeja. Pakon edessä voisin harkita myös insinöörien lempiharrastuksen eli golfin aloittamista”, Härmä naurahtaa.

Asiakkaiden yhteyshenkilöinä jatkavat asiakaspäälliköt Antero Reilander, Jarno Sederlund ja Petri Parviainen. Fingrid on suoraan yhteydessä asiakkaisiin, joiden yhteyshenkilö vaihtuu.

 

Uusimmat artikkelit

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue myös