asiakaskeskeinen

Sähkömarkkinat

Toimikuntatyö Fingridissä: Tiedot jakoon ja asiakkaat ääneen

Toimikunnat tarjoavat eri asiakasryhmille mahdollisuuden tuoda esiin omat näkökantansa Fingridin toiminnasta. Toimikunnissa ei tehdä päätöksiä vaan keskustellaan ja jaetaan tietoa puolin ja toisin. Kokouspöytäkirjat ovat julkisia.

Sähkömarkkinat

Avoin keskustelu asiakkaiden kanssa kannattaa

Kaikki viisaus ei asu kantaverkkoyhtiöissä. Pohjoismaisilla kantaverkkoyhtiöillä on ollut tapana valmistella ehdotuksensa keskenään, minkä jälkeen asiakkaat ja muut sidosryhmät ovat voineet kommentoida esitystä.

Sähkömarkkinat

Toimikunnat siteenä Fingridin ja asiakasryhmien välillä

Fingridin toimikunnat toimivat yhdyssiteenä Fingridin ja eri asiakasryhmien edustajien välillä ja antavat näkemyksiä Fingridin toiminnasta ja asiakkaille tarjottavista palveluista. Vattenfallin toimitusjohtaja Elina Kivioja ja Oulun Energian vastuullisuus- ja HR-johtaja Katja Virkkunen arvostavat Fingridin asiakaslähtöistä otetta ja toimikuntien hyvää vuoropuhelua.

Sähkömarkkinat

Energiamurros tiivistää alan yhteistyötä

Suomen kunnianhimoiset ilmastotavoitteet johtavat sähkön tuotannon ja kulutuksen rajuun kasvuun. Tämä edellyttää Fingridiltä investointeja ja muita kehitystoimenpiteitä, joilla mahdollistetaan puhdas sähköjärjestelmä. Tässä työssä Fingrid haluaa tehdä entistä avoimempaa ja tiiviimpää yhteistyötä alan toimijoiden kanssa.

Näkökulma

Monopolinkin pitää kyetä palvelemaan ihmiseltä ihmiselle

Vaikka on tärkeää, että hoidamme lakisääteiset tehtävämme kunnolla, pystymme tuottamaan vielä paljon enemmän arvoa panostamalla asiakkaan näkemiin arvoketjuihin ja tarjoamalla niihin osaavia resursseja, kirjoittaa Fingridin kantaverkkopalvelujen ja suunnittelun johtaja Jussi Jyrinsalo.

Näkökulma

Monopolin hyvä brändi ja maine on kaikkien etu

Kantaverkkoyhtiö Fingrid toimii monopolina ja sen brändi on tutkitusti hyvä – mutta mihin monopoli tarvitsee brändiä, kysyy blogikirjoituksessaan toimitusjohtaja Jukka Ruusunen.

Kantaverkko

Viestillä voi vaikuttaa!

Fingrid käynnisti vuonna 2018 sisäisen Loikka-valmennusohjelman kehittääkseen asiantuntijoidensa viestintä-, vuorovaikutus- ja vaikuttamistaitoja. Parhaillaan valmennuksessa on mukana jo kolmas ryhmä loikkaamassa asiantuntijasta vaikuttajaksi.

Kuvituskuva: avattu lukko
Sähkömarkkinat

Avoin data – avain innovaatioihin

Organisaation omassa toiminnassa syntyvän informaation saattaminen avoimesti saataville tuottaa uusia ideoita ja rakentaa yhteistyötä eri toimijoiden kesken. Fingridin avoin data -palvelu on ollut käytössä kolme vuotta. Sitä hyödyntävät muiden muassa tutkijat, sovelluskehittäjät ja viranomaiset.

Tässä kaikki artikkelit.