Search
Close this search box.

Asiakkaiden apuna energiamurroksessa

Jaa
Kehityspäällikkö Rami Saajorannan työssä tärkeintä on kehittää Fingridin asiakaskokemusta.

Kun viisi vuotta sitten aloitin Fingridissä, ensimmäinen tehtäväni oli miettiä, miten digitalisoida asiakkaan ja Fingridin välisiä prosesseja Oma Fingrid -palveluun. Tavoite oli luoda moderni alusta, jota kehitetään lisäämällä sinne uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia.

Oma Fingrid on nopeuttanut ja helpottanut monia toimintoja. Palveluun on koottu teknistä dataa, mittaus- ja laskutustietoja ja raportointia. Asiakkaan ja Fingridin välisessä tiedonvaihdossa ja -keräykses-
sä käytettyjä manuaalisia vaiheita on poistunut, esimerkkinä keskeytyssuunnittelut, joita aikaisemmin kerättiin exceleissä, puhelimitse ja sähköpostilla.

Nyt asiakas täyttää Oma Fingridissä tietonsa, ja ne menevät suoraan järjestelmiimme, joissa voimme suunnitella asiakkaan prosessin mahdollisimman sujuvaksi.

Tällä hetkellä kehitän Fingridin asiakaspolkua, josta tunnistamme asiakkaan kannalta kriittiset pisteet. Keskitymme jatkossa niiden kehittämiseen.

Jotta tiedämme, miten asiakkaat toimintamme kokevat, teemme kerran vuodessa laajan asiakastyytyväisyysmittauksen. Keräämme palautetta myös tilaisuuksiimme osallistuvilta ja teemme kyselyjä sidosryhmillemme.

Asiakastyytyväisyysmittauksen tulokset toimivat myös fingridiläisten palkitsemisen perustana.

Työssäni pääsen näkemään, miten merkittävä asema Fingridillä on mahdollistaa käynnissä oleva energiamurros ja auttaa asiakkaita liittymään kantaverkkoon.

Rami Saajoranta työskentelee Fingridissä kehityspäällikkönä.

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *